گزارش ماهواره ای از آموزش دلفین های کامی کازه توسط کره شمالی!

به گزارش بلاگ پو، دلفین هایی که در خدمت نیروی دریایی آمریکا قرار دارند و از آنها تحت عنوان سیستم های پستانداران دریایی مارک 7 یاد می شود، به منظور برچسب گذاری مین های زیر سطح آب برای هشدار دهی به غواصان آموزش دیده اند.

گزارش ماهواره ای از آموزش دلفین های کامی کازه توسط کره شمالی!

به گزارش خبرنگاران به نقل از گانزمانیتور، به تازگی محفظه های شناور مرموزی در کره شمالی توسط ماهواره ها رویت شده اند که بسیار شبیه امکانات مورد استفاده برای نگه داری از دلفین های آموزش دیده هستند. بسیاری از نیروهای دریایی در سراسر دنیا به منظور انجام انواع عملیات های زیر آبی وابسته به پستاندارانی خواهند بود که دوره های آموزشی ویژه را می گذرانند.

اگر تصاویر به دست آمده حقیقت داشته باشند، کره شمالی به احتمال زیاد در حال آموزش دلفین ها با هدف خرابکاری در کشتی های جنگی آمریکا و همینطور کره جنوبی است. این تصاویر از یک رودخانه در کره شمالی نشان می دهند که کشور شمال شرقی آسیا جمعیتی از دلفین ها را برای استفاده در قالب مقاصد نظامی پرورش می دهد و از آنها نگه داری می کند.

حقیقت چیست؟!

محفظه های شناور یا همان به اصطلاح قلم هایی که در یکی از رودخانه های کره شمالی دیده شده اند، در اصل توسط کشورهای فعال در امر تربیت پستانداران دریایی برای ماموریت های نظامی مورد استفاده قرار می گیرند. آرایش نظامی تهاجمی کره شمالی حاکی از آن است که به دلفین ها برای حمله به کشتی های دشمن در شرایط لزوم آموزش داده می شود.

براساس گزارش موسسه نیروی دریایی آمریکا، موقعیت مورد نظر در یکی از شاخه های رودخانه تائدونگ (رودخانه ای بزرگ در کره شمالی که از جنوب غربی به خلیج کره در نامپو راه می یابد) واقع شده است. با توجه به تصاویری که توسط ماهواره ها در اختیار متخصصین قرار گرفته اند، در منطقه مذکور در ابتدا دو محفظه نگه داری از دلفین های آموزش دیده وجود داشته است که در سال گذشته به پنج مورد افزایش یافت. امکانات این چنینی برای اولین بار در سال 2016 ظاهر شدند.

به گفته موسسه نیروی دریایی آمریکا این قلم ها مشابه همان هایی است که به وسیله واحد نیروهای مسلح این کشور و همچنین روسیه برای نگهداری از پستانداران دریایی استفاده می شود. هر دو کشور نام برده به برنامه های دریایی فعال برای پرورش و تربیت پستانداران دریایی مجهز هستند. این حیوانات عمدتا برای شناسایی، نجات غواصان و خرابکاری آموزش می بینند.

برای مثال دلفین هایی که در خدمت نیروی دریایی آمریکا قرار دارند و از آنها تحت عنوان سیستم های پستانداران دریایی مارک 7 یاد می شود، به منظور برچسب گذاری مین های زیر سطح آب برای هشدار دهی به غواصان آموزش دیده اند. از طرفی دیگر گفته می شود که روسیه نیز برای تامین امنیت کشتی های جنگی در پایگاه خود واقع در سوریه، به قدرت دلفین های نظامی تکیه می کند.

و اما در مورد محفظه های نگه داری از پستانداران دریایی در کره شمالی ابهامات مختلفی مطرح شده است. برخی معتقد هستند که این مناطق در واقع استخرهای پرورش ماهی هستند و نه مکانی برای جای دهی دلفین ها. با این حال محفظه ها در مقایسه با تاسیسات پرورش آبزیان رایج در کره شمالی، تفاوت های واضحی دارند. تاسیسات پرورش آبزیان و ماهیگیری در این کشور مربعی شکل هستند و میان شبکه های ضخیم توری سازماندهی شده اند. نمونه های زیادی از این مزارع آبی در امتداد رودخانه تائدونگ وجود دارد.

این در حالی است که تاسیسات عکس برداری شده توسط ماهواره ها، فاصله زیادی از مزارع پرورش ماهی دارند و به بیان دیگر کاملا منزوی هستند. علاوه بر این با توجه به آن که دلفین های آب شور برای زنده ماندن در دراز مدت نیازمند آب شور خواهند بود، این موقعیت مکانی دسترسی راحتی به اقیانوس دارد و می تواند آب شور با سطح نمک قابل قبولی را در اختیار دلفین ها قرار دهد.

برخی منابع خبری اشاره می کنند که تعلیم نظامی دلفین ها در کره شمالی، بخشی از پروژه راهبردی این کشور برای به دست دریافت اهرم قدرت در مقابل رقیب خود یعنی کره جنوبی خواهد بود.

در سال 2016 سرهنگ بازنشسته Viktor Baranets که برای سالیان طولانی نظاره گر آموزش دلفین های نظامی شوروی و پس از آن روسیه بود، در مصاحبه با روزنامه بریتانیایی گاردین گفت: دلفین های شوروی/ روسیه برای به انجام رساندن حملات کامی کازه علیه کشتی های دشمن و حمل ادوات انفجاری به سوی اهداف خود آموزش های لازم را دریافت می کردند. کامی کازه یکی از واژگان شینتو است و به حملات انتحاری گفته می شود که از سوی نیروی هوایی ارتش امپراتوری ژاپن علیه کشتی های جنگی نیروهای متفقین انجام می شد. آیا اکنون کره شمالی نیز چنین هدفی را دنبال می کند؟

bestcanadatours.com

مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا
منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 40342

به "گزارش ماهواره ای از آموزش دلفین های کامی کازه توسط کره شمالی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزارش ماهواره ای از آموزش دلفین های کامی کازه توسط کره شمالی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید