خوزستان می تواند در حوزه گردشگری پیشرفت داشته باشد

به گزارش بلاگ پو، ایسنا/ براساس آخرین اخبار بدست آمده و گزارشهای منتشر شده، خوزستان می تواند در حوزه گردشگری پیشرفت داشته باشد.

خوزستان می تواند در حوزه گردشگری پیشرفت داشته باشد

سید مصطفی فاطمی فیروزآبادی در اولین همایش گردشگری سبز خوزستان که در سالن همایش های سازمان منطقه آزاد اروند در حال برگزاری است، اعلام کرد: استان خوزستان به واسطه موضوعات مختلفی که در دوران جنگ و پس از آن به آنها پرداخته است، نتوانسته به درستی به حوزه گردشگری بپردازد و این امر باعث شده تا گردشگری استان مغفول بماند.

فاطمی فیروزآبادی ادامه داد: در جلسه هیات دولت رئیس جمهور و بسیاری دیگر از مقامات کشوری تاکید ویژه ای بر توسعه گردشگری منطقه داشته اند و یکی از دلایل برگزاری این نشست نیز همین موضوع بود.

او با بیان اینکه استان خوزستان در حوزه تاریخ و تمدن بسیار غنی است، اضافه نمود: این استان در حوزه گردشگری تاریخی، طبیعت گردی روستایی، عشایری، گردشگری حیات وحش، گردشگری دریایی، گردشگری سلامت و...بسیار غنی است.

فاطمی فیروزآبادی با اشاره به اینکه همایش گردشگری سبز سومین نشست ملی است و با بیان اینکه برگزاری نشست در استانهای دیگر خروجی های خاص و مختلفی داشته است، تاکید نمود: ما برای خوزستان خروجی می خواهیم؛ خروجی که قابل ارزیابی باشد.

مدیر کل دفتر توسعه گردشگری داخلی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به اینکه انجمن خدمات مسافری منطقه پکیج های تور گردشگری برای منطقه آزاد اروندرود تهیه نموده اند، ابراز امیدواری کرد: تا خاتمه سال رصد تعداد تورهایی که با هدف طبیعت گردی به منطقه اروند می آیند را از استان های مختلف کشور داشته باشیم.

وی گفت: خروجی ما در این جلسه به جز آموزش هایی که در طول این دوره خواهیم داشت و بعلاوه نشست طبیعت گردی که دو تا سه مصوبه خوب برای آن خواهیم داشت، خروجی تورهایی است که در منطقه آزاد اروند برگزار خواهند شد.

فاطمی فیروزآبادی مطرح نمود: استان خوزستان به علت قرارگیری در نقطه خاص جغرافیایی خود یک کشور است؛ استانی که با جاذبه های گردشگری که در کل کشور وجود دارد می تواند رقابت کند و پا به پای کشور در حوزه گردشگری پیشرفت داشته باشد.

منبع: همگردی
انتشار: 1 آذر 1402 بروزرسانی: 1 آذر 1402 گردآورنده: blogpo.ir شناسه مطلب: 72615

به "خوزستان می تواند در حوزه گردشگری پیشرفت داشته باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خوزستان می تواند در حوزه گردشگری پیشرفت داشته باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید